A harmadik héten a rózsaszínű gyertyát gyújtjuk meg, az öröm gyertyáját.

 

Örvendezzünk ezen a héten !

 

 

 

 

Megváltó Istenünk közénk jött a földre!

Megváltó Istenünk beköltözik a szívünkbe!

Megváltó Istenünk az Ő országába vezet bennünket!

Eljön értünk diadalmasan, hiszen övé a végső győzelem!

 

 

Ujjongj, Sion leánya, zengj éneket, Jeruzsálem leánya!
Nézd, közeleg Királyod, aki igaz és szabadító . /Zak9,9/

 

 

"Az igazak várakozása örömre fordul, de a bűnösök reménysége semmivé lesz."
/ Pl10:28 /

 

Hogyan örvendezhetnénk az Úrban, ha messze van tőlünk?
De rajtunk múlik, hogy messze van - e.
Szeresd Őt : Akkor közel lesz. Szeress és a szívedbe költözik. / Szt. Ágoston/

 

 

 

 

 

Örüljünk mindennap, ma is :

hogy Isten kegyelme velünk
hogy Isten gondviselése őriz
hogy Isten szeretete övez
hogy Isten az Édesatyánk
hogy Jézus a testvérünk
hogy a Szentlélek bennünk lakik
hogy Mária az édesanyánk
hogy őrangyalunk kísér
hogy reményünk az örök haza
hogy bűneink miatt nem kell kétségbeesnünk,
mert Isten irgalmas.
( Ismeretlen szerző)

 

Az igazi öröm elajándékozza önmagát.
Aki megtapasztalja, nem keres érte sem hálát, sem jutalmat.
Számára az a hála, az a jutalom, hogy adhat.
( Roger Schütz)

 

Ha örömben akarsz élni, szerezz örömöt másoknak.
Feltűnés nélkül szerezz örömöt.
Annyira feltűnés nélkül, mintha te lennél az, aki kapsz. / Franz Gypkens/

 

 

Amint az eső és a hó lehull az égből és nem tér oda vissza, hanem megöntözi a földet, és termővé, gyümölcsözővé teszi, hogy magot adjon a magvetőnek,és kenyeret az éhezőnek, éppen úgy lesz a szavammal is, amely ajkamról fakad.
Nem tér vissza hozzám eredménytelenül, hanem végbeviszi akaratomat, és eléri, amiért küldtem.
(Izajás 55, 10-11)

 

 

 

 Ne ítélkezzetek időnap előtt , míg el nem jön az Úr.
Ő majd megvilágítja a sötétség titkait, és földeríti a szívek szándékait.
Akkor majd mindenki megkapja az elismerést az Istentől.
1 Kor 4-5

 

Testvéreim, legyetek türelemmel az Úr eljöveteléig!
Lám, a földműves türelemmel vár a föld drága termésére, míg a korai és kései eső meg nem érkezik.
Legyetek türelemmel ti is.
Erősítsétek meg szíveteket, mert az Úr eljövetelének ideje közel van !
Nézzétek, a bíró már az ajtóban van.
Jak 5, 7-8, 9b

 

Adorjánné Nagy Aranka: Örök adventben

Jöttek és tűntek szent karácsonyok,
tizennyolcnál is több talán,
tizennyolcszor kerestem Őt,
de titok maradt nekem és talány.

Csak gyertyalángot láttam és fenyőt,
azokban véltem vártam Őt,
az Ige szólt, és csengett az ének,
egy sugarát elfogtam szemének,
de villanás volt csak és rejtelem.
Kutattam arcát a szent éjeken,
éreztem ízét borban és kenyérben,
palástja lengett már az égen,
de a felhőknél is magasabban;
annyi tűnt karácsony után,
én mégis - adventben maradtam.

Tudom, a hegynek le kell omlani,
akkor jön, ha a völgy is egyenes,
Uram, évekig készítem utad,
amelyen hozzám végre eljöhess.
Mint kisded jössz, ki szív-bölcsőt keres?
Vagy úgy toppansz be, mint vőlegény?
Mécsemet minden nap megtöltöm,
Örök adventben várlak én.

 

 

 

 

 

 

Ma van Luca napja.

Ez a nap a Gergely - féle naptárreform előtt az év leghosszabb, legsötétebb napja volt. Ebből a korból maradt ránk számos  Luca-napi népszokás, babona, szórakozás.

 A legenda szerint Szent Luca keresztény vértanú, az egyház azonban nem tartja valós történelmi személynek. Neve a latin lux, azaz fény szóból származik.

A magyar néphagyományban nem annyira Szent Luca, hanem egy rontó nőalak (boszorkány) változata terjedt el. A legtöbb babona, hiedelem, varázslás ehhez a naphoz kötődik.

Szerző: Baráthnő  2011.12.09. 11:04 Szólj hozzá!

Címkék: idézetek vallás isten öröm jézus advent megváltó adventi koszorú izajás adventi naptár luca nap üdvözítő adventi vers bibliai idézet

A bejegyzés trackback címe:

https://barathno.blog.hu/api/trackback/id/tr13450248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása